Κοπανιστή: «… κάθε σελίδα είναι μια πηγή ηδονής»

Η αλήθεια είναι ότι το μήνυμα της Μίνας Κακανιά (του Gourmed) ήρθε και με βρήκε μίλια μακριά. Ανάμεσα σε άλλες ενημερώσεις για όσα συνέβαιναν πίσω στην Ελλάδα, είναι εκπληκτικό να λαβαίνεις κι ένα τέτοιο αγαπητικό σημείωμα μέσα σε μπουκάλι ριγμένο στα πελάγη του FB.
Ευχαριστώ, Μίνα!
Είναι ωραίο να εισπράττουμε ένα χρόνο μετά μια ακόμα τέτοια ανταπόκριση χαράς για τη συμμετοχή σε εκδήλωση στην οποία το ελάχιστο συμβάλαμε. Και για την αναφορά στο βιβλίο, διπλή χαρά.
Να ‘σαι καλά να απολαμβάνεις την κοπανιστή ψυχή και …στόματι!
Κοπανιστή kopanisti 1

                             Μια άλλη ματιά στη τσαχπινοπικάντικη κοπανιστή

«Μόλις έφτασα στο σπίτι μου στην Πάρο όπου από το βορεινό μου παράθυρο βλέπω καρφί την Μύκονο. Δεν έκανα μεγάλες διακοπές φέτος λόγω φόρτου εργασίας κι έτσι ακόμα κι ένα τριήμερο στη Πάρο είναι για μένα βάλσαμο. Επιτέλους έχω λίγο χρόνο να «γευτώ» ένα από τα ωραιότερα βιβλία που θα κοσμούν πλέον την βιβλιοθήκη μου, το καινούργιο βιβλίο του Δημήτρη Ρουσουνέλου.
Πέρσυ τέτοιες μέρες ήμουν στη Μύκονο, καλεσμένη από τον Δήμαρχο Μυκόνου, κύριο Κωνσταντίνο Κουκά και την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, σε ένα διήμερο αφιερωμένο στο ντόπιο τους τυρί, την κοπανιστή.

Αναπολώντας αυτό μου το ταξίδι νοιώθω μια γλυκιά σιελόρροια καθώς σκέφτομαι την γευστική έκπληξη που έκρυβε κάθε υπέροχο πιάτο που δοκιμάσαμε.
Εάν η ευτυχία είναι στιγμές όπως λένε, όλες μου οι μέρες από το εκείνο το ταξίδι είναι χαραγμένες στο προσωπικό μου ημερολόγιο στιγμών ευτυχίας. Κι αυτό πλέον θα μου το θυμίζει το νέο βιβλίο που πρόσφατα μου έστειλε ο Δημήτρης και έχει όλες τις συνταγές που δοκιμάσαμε, και πολλές ακόμα, αλλά και την ιστορία του ξακουστού πλέον αυτού τυριού.
Τον ευχαριστώ όσο δεν φαντάζεται που υπάρχει στην γαστρονομική ζωή μας. Είναι για μένα η τρανή απόδειξη ότι ένας μόνο άνθρωπος μπορεί να κάνει την διαφορά στον τομέα του. Ανοίγοντας πόρτες στους γύρω του και δημιουργώντας έτσι μια ανθρώπινη αλυσίδα, δουλεύοντας συλλογικά και με στόχο, έχει καταφέρει να αναδείξει την τοπική γαστρονομία με τον πιο ολιστικό τρόπο.
Ο θαυμασμός μου για την δουλειά του κρατάει πολλά χρόνια, και ο ίδιος θα παραμείνει για μένα πηγή έμπνευσης εσαεί.

Οι συνταγές του βιβλίου αποδεικνύουν πώς μια άλλη ματιά στη τσαχπινοπικάντικη κοπανιστή μπορεί να προσφέρει μια γκάμα απεριόριστων αισθητικών εμπειριών τις οποίες δεν είχαμε μέχρι σήμερα διανοηθεί στις Κυκλάδες. Το βιβλίο εκφράζει τη γευστικότητα μιας νέας μυκονιάτικης κουζίνας που όλη είναι βασισμένη στα ντόπια προϊόντα της. Κάθε σελίδα είναι μια πηγή ηδονής.
Αν ψάχνετε την γεύση της ευτυχίας, αγοράστε αυτό το βιβλίο και θα με θυμηθείτε».
Μίνα Κακανιά 18.10.15

Σχολιάστε

