άμμες δε γ’ εσόμεθα πολλώ κάρρονες*

*we shall become much better (than you)

Αλβέρτος Αϊνστάιν (sic!)

Από προχτές το κτίριο του Λυκείου Μυκόνου είναι σε κατάληψη.

Το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό είναι ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα που απαιτούν λύσεις.

Το δεύτερο είναι ότι τα παιδιά αποφάσισαν διακοπές μακράς διαρκείας. Αλλά αυτό από πότε είναι αρνητικό; Και τέλος πάντων σε τι διαφέρει από όσα βλέπουμε να συμβαίνουν κατά καιρούς και σε ανώτερα ηλικιακά επίπεδα;

Κυρίως όμως πως μπορούμε να κατηγορήσουμε νέους ανθρώπους, έφηβους, για τις επιλογές και τις πράξεις τους, όταν συμβαίνουν σε μια χώρα που έτσι κι αλλιώς είναι μπάχαλο, σε ένα νησί που έτσι κι αλλιώς δεν έχει και την καλύτερη προς τα έξω μαρτυρία να επιδείξει; Τα γεγονότα των τελευταίων ετών για τα οποία βοά το πανελλήνιο δεν πιστεύω ότι συμβάλλουν με παραδείγματα προς μίμηση από τον κόσμο των …μεγάλων!

Από προχτές οι μαθητές έχουν ένα ακόμα λόγο για να συνεχίσουν την κατάληψη. Νεοεκλεγείς δημοτικός σύμβουλος της συμπολίτευσης, τους προσέβαλε με απρεπείς λέξεις και φράσεις. Κατάφερε να μιλήσει αφ’ υψηλού, απαξιωτικά, υβριστικά, διχαστικά, απειλητικά, με γλώσσα εισαγγελέα. Μόνο τα ΜΑΤ που δεν κάλεσε.

Κρίμα γιατί πρόκειται για ένα από τα άτομα που φιλοδοξούν να φρεσκάρουν την «νέα» δημοτική Αρχή. Κρίμα γιατί πριν αλέκτωρ λαλήσει τρις, φαίνεται να έχει πορεία απολύτως προδιαγεγραμμένη στα χνάρια τα γνωστά.

Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να είχαμε τη δημόσια συγνώμη του προς όλα τα παιδιά και τους γονείς τους. Ακόμα καλύτερα αν αυτό γίνει πριν ορκιστεί σε δυο μέρες για τη θητεία του στον Δήμο. Θα ήταν επίσης ιδιαίτερα χρήσιμο να συνειδητοποιήσει κι εκείνος και όσοι εμφορούνται από τις ίδιες απόψεις, ότι οι συμπολίτες μας, άρα και τα παιδιά, έχουν ίσα και τα ίδια με μας δικαιώματα. Μην πω κιόλας ότι ως «αθώα του αίματος» έχουν και λίγα περισσότερα.

Προσωπικά μπορεί να μη συμφωνώ με την κατάληψη σαν μέθοδο διεκδίκησης, σέβομαι όμως απόλυτα την επιλογή τους. Γνωρίζω αυτά τα παιδιά στη μεγάλη τους πλειοψηφία. Είναι η γενιά του δικού μου παιδιού.

Τα όνειρά τους συχνά ταυτίζονται με τα όνειρα των γονιών τους, άλλοτε πάλι δεν συναντώνται, αλλά και ποιος είναι εκείνος που μπορεί να βάλει τάξη στα όνειρα; Κυρίως ποιος είναι εκείνος που νομιμοποιείται να ζητήσει την επιβολή της τάξης στην κοινωνία, επιλέγοντας κάθε φορά και διαφορετικό της κομμάτι ανάλογα με το πόσο θίγεται η οπτική του για τα πράγματα.

Αναρωτιέμαι αν θα δείξουμε την ίδια εμμονή για επιβολή της τάξης σε όλα όσα μας τριγυρίζουν!

Εύχομαι, αν και δεν το προβλέπω, εκείνοι που έχουν την αρμοδιότητα να αγκαλιάσουν επιτέλους το πρόβλημα και τη σχολική κοινότητα και να πάψουν να βλέπουν μόνον σπασμένες πόρτες. Γιατί οι πόρτες θα σπάνε στον αιώνα τον άπαντα από οργισμένους έφηβους. Τα προβλήματα όμως χρειάζονται ώριμους μεγάλους για να μπουν σε ρότα λύσης κι όχι διαιώνισης και κοροϊδίας.

Υ.Γ. Σαν πατέρας μαθητή της τρίτης Λυκείου δεν έχω παρά να ευχηθώ στον ίδιο, αλλά και στους συμμαθητές του, να ακολουθήσουν τον δρόμο τους με λογισμό και με όνειρο. Κυρίως όμως να σεβαστούν και να περιφρουρήσουν τα δικαιώματα και τις κατακτήσεις τους. Να σεβαστούν τον ίδιο τους τον αγώνα και να δουν μπροστά με προοπτική το αυριανό ακαδημαϊκό και επαγγελματικό τους μέλλον. Κυρίως όμως να δώσουν και σε μας τους «μεγάλους» την αφορμή της αφύπνισης από το βαθύ ύπνο της αδιαφορίας.

Σημείωση: Δεν παρεμβαίνω κατά οποιοδήποτε τρόπο στην ουσία του διαλόγου με τον κ. Σικινιώτη. Ο e-φιλιππικός του που παιζογλαντίζει με τον Αϊνστάιν, απαντήθηκε ήδη από πλειάδα μαθητών, πολλοί εκ των οποίων επώνυμα τον καλούν να προσγειωθεί.

Περί προσγείωσης λοιπόν και άλλων εκπαιδευτικών δαιμονίων κλικ εδώ!

Advertisements

5 thoughts on “άμμες δε γ’ εσόμεθα πολλώ κάρρονες*

  1. Αγαπητοί φίλοι καλημέρα,
    Ζητώ συγνώμη γαι το ύφος μου στην καταχώρηση. Δεν σας κρίβω οτι ξεκίνησε περισότερο σαν αυτοκριτική, μιας και όλοι ξέρουμε ότι γαι την κατάντια της παιδείας στο νησί υπεύθυνοι είναι πρώτα οι διοικούντες και μετά οι γονείς που δεν έχουν διαμαρτυρηθεί. Έτυχε να είμα ικαι γονιός και σύμβουλος άρα είμαι περισότερο υπεύθυνος από οποιονδήποτε άλλο. Μακάρι να έχω αρμοδιότητα να δράσω.
    Ενα άλλο σημείο που ήθελα να καυτηριάσω ήταν ο λάθος τρόπος αγώνα. ¨Οχι, δεν τους είπα να μην αγωνίζονται, τους παρακάλεσα να αγωνίζονται έξυπνα και αποδοτικά.
    Δεν είμαι εισαγγελέας, όσοι με ξέρουν απο τα Καμίνια, ξέρουν πώς σκέπτομαι.
    Καλές γιορτές,

    1. Λευτέρη,
      βαρύ το κλίμα για διάλογο, τουλάχιστον έτσι όπως έχουν τεθεί τα θέματα εκ μέρους σου. Κεραυνός εν αιθρία είσαι. Κι αν πρόσεξες ανέφερα παραπάνω ακόμα κι αν δεν είχαν οι μαθητές λόγο να κινητοποιηθούν, η παρέμβασή σου τους έδωσε θέμα. Θέματα μάλλον.
      Σήμερα φαντάζομαι ορκίστηκες δημοτικός σύμβουλος. Σου εύχομαι καλή πορεία και με νηφαλιότητα να αντιμετωπίζεις αυτά που σου λαχαίνουν από δω και μπρος στην ενασχόλησή σου με τα κοινά σε επίπεδο διοίκησης.
      Χαίρομαι που εισακούστηκε η πρότασή μου και ζήτησες συγνώμη. Και μάλιστα όχι μια αλλά καμιά δεκαριά συγνώμες σου είδα σε ένα και μόνο κείμενο.
      βλ. Εδώ: http://zoomyk.blogspot.com/2010/12/blog-post_6737.html

      Μόνο που έχω την αίσθηση ότι έγινε σαν τους αμαρτωλούς Χριστιανούς που ζητάνε συχώρεση πριν μεταλλάβουν κι ύστερα συνεχίζουν στο ίδιο μότο. Έτσι κι εσύ κλείνεις κι ανοίγεις ζητήματα με κάθε σου λέξη. Αναρωτιέμαι γιατί δεν κλείνεις το θέμα αυτού του άχαρου διαλόγου κι αντ’ αυτού τον συντηρείς σα να συμμετέχεις σε μεσημεριανάδικο της tv εκθέτοντας τον εαυτό σου, αλλά δυστυχώς με τη δικη σου λεπτομερή αναφορά και πολύ κοντινούς σου ανθρώπους.

      Υ.Γ. Λες «αγαπητοί φίλοι καλημέρα», στις 6.20 το απόγευμα κι ενώ είμαι μόνος μου εδώ στα …»κάρβουνα».
      Δες το λίγο αυτό με το αμφιθέατρο.
      Μόνος μου είμαι εδώ.
      Τα λέμε όμως και δια ζώσης άλλη φορά
      Δημήτρης Ρουσουνέλος

  2. Επειδή Δημήτρη είναι πολύ «φλου» η πληροφόρηση για τα όποια αιτήματα των μαθητών, εσύ ή κάποιος άλλος ίσως θα ήταν σκόπιμο να τα γράψετε κάπου λιτά, ώστε να μάθει ο κόσμος ακριβώς τι είναι αυτό το τόσο σημαντικό που επιβάλλει στα παιδιά να διακόψουν τα μαθήματα του σχολιού…

    1. Καπετάνιο δεν τα γνωρίζω,
      τα έχουν δώσει στον δήμαρχο εδώ κι ένα μήνα. Επ΄αυτού υπάρχει αναφορά στο Μυκονιάτη με φωτογραφία (!!!) των μαθητών με τον δήμαρχο. Η Μykonos News έκανε επίσης ρεπορτάζ.
      Αλλά δυστυχώς όσα ξέρεις ξέρω!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s