Ελάτε να επικοινωνήσουμε!!!

Και ξαφνικά εν μέσω ενός σπάνιου μυκονιάτικου καύσωνα, ένας άνεμος αισιοδοξίας, ένας αέρας ζωογόνος, λίγη δροσιά στην καρδιά μας. Κυκλοφόρησε η διακήρυξη της Κίνησης Ενεργών Πολιτών Μυκόνου και διανεμήθηκε από μέλη του συνδυασμού πόρτα-πόρτα στη Χώρα της Μυκόνου.

Την έχουμε δημοσιεύσει την διακήρυξη εδώ https://karvouna.wordpress.com/2010/07/06/diakyrixi/ Εκείνο όμως που σήμερα έχουμε μπροστά μας είναι ένα δυναμικό κλείσιμο στην τελευταία σελίδα του καλαίσθητου εντύπου που τυπώθηκε σε ανακυκλωμένο χαρτί. Μια σειρά από εκφράσεις αγανάκτησης,  διαπιστώσεις, προσκλήσεις και συνθήματα. Μια σειρά απλές επισημάνσεις που χτυπάνε στην ρίζα του κακού και δεν κρύβουν λόγια:

«Φτάνει πια με όλους αυτούς που επί 20 χρόνια έχουν αναλάβει εργολαβικά την τύχη του νησιού,

Φτάνει ο διεθνής εξευτελισμός της Μυκόνου,

Φτάνουν τα ψέματα,

Φτάνει η απύθμενη τρύπα της αδιαφάνειας,

Φτάνει το πάρτι που αδειάζει τα ταμεία του Δήμου.

Το οικονομικό σκάνδαλο σαν πληγή που κακοφόρμισε, τείνει να σκεπάσει την ουσία της έλλειψης καθαρής ματιάς για όσα συμβαίνουν στο νησί σε βάρος του περιβάλλοντος, της υγείας, της οικονομίας και της καθημερινότητάς μας.

Είμαστε όλοι συνυπεύθυνοι; Ίσως ναι, στο βαθμό που είτε με την αδιαφορία μας, είτε με την στήριξή μας, τους αφήνουμε να διαφεντεύουν τον τόπο μας.

Ελάτε να κυκλοφορήσουμε ελεύθερα κι ακίνδυνα στους δρόμους, να αναπνεύσουμε καθαρό αέρα, να διαχειριστούμε πολιτισμένα την ημέρα και την νύχτα μας, να δώσουμε χαρά στα παιδιά και στους ενήλικες, να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας και με τον κόσμο που μας περιβάλλει.

Το μήνυμά μας είναι ενωτικό και δυναμικό.

Ελάτε να πάμε μπροστά.

Ελάτε να προλάβουμε τα χειρότερα.

Ελάτε από το σκοτεινό χτες να περάσουμε στο φωτεινό αύριο.

Ελάτε να αλλάξουμε την κακή εικόνα, ελάτε να αλλάξουμε τη Μύκονο.

Ελάτε από το Εγώ να περάσουμε στο Εμείς».

Μύκονος – Ιούλιος 2010

Ελάτε λοιπόν να επικοινωνήσουμε…

Η Κίνηση Ενεργών Πολιτών Μυκόνου

κυκλοφορεί και στην Blogόσφαιρα:

http://kepom.wordpress.com/

κι εκεί, στο πλαίσιο ενός ζητούμενου διαλόγου,

ας απευθυνθούν τα σχόλιά μας.

2 thoughts on “Ελάτε να επικοινωνήσουμε!!!

  1. Εξαιρετική η διακήρυξη, ελπιδοφόρα. Αλλά να πω τη μαύρη μου αλήθεια εγώ θα είχα ως διακήρυξη αυτό το εξαιρετικό κείμενο που ακολουθεί. Κι ας μη μοιάζει με διακήρυξη συνδυασμού. Είναι ωστόσο διακήρυξη ουσιαστική.
    Βεβαίως θα μου πεις ότι δεν είμαι Μυκονιάτης ούτε συνδυασμός και ότι θέλω λέω…
    Σωστό κι αυτόαδελφέ. Καλή και δημιουργική δουλειά.
    Φιλιά
    Αλέκος

    «ΑΝΤΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ….
    Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, η Μύκονος για μένα ήταν ο καλοκαιρινός μου παράδεισος. Εννιά μήνες στην γκαρσονιέρα της Αθήνας, ονειρευόμουν την ημέρα που ο πατέρας μου, θα μας παει στον Πειραιά, να μπούμε στο «Ναιάς» ή το «Απόλλων», να κουβαλάμε στα χέρια τα πράγματα για τρεις μήνες, μαζί και το κλουβί με το καναρίνι, να έρθουμε στο νησί. Δεν με ενδιέφερε τίποτε άλλο. Στο νησί ήταν ο παράδεισός μου. Ο κόσμος μου ξεκινούσε από το σπίτι, και έφτανε μέχρι το Καλό Λιβάδι, στην Χώρα πηγαίναμε μία δύο φορές όλο το καλοκαίρι, και μόνο για «σοβαρές» δουλειές. Να αγοράσει η μάνα μου καμιά μαύρη μπλούζα για κάποιο έκτακτο πένθος, να πληρώσουμε το ρεύμα…..
    Από επιλογή τα τελευταία χρόνια μένω με την οικογένεια μου εδώ. Το νησί εξωτερικά, με την πρώτη ματιά δεν θυμίζει τίποτα την Μύκονο των παιδικών μου χρόνων. Τα κτίσματα πια μεγάλα, λουσάτα και υπερβολικά, στα μάτια των ανθρώπων πολλές φορές βλέπεις το σήμα του ευρώ, σαν το σήμα του δολαρίου που έβλεπες στα μάτια του φιλάργυρου Σκρουτζ όταν διάβαζες Μίκυ Μάους και γέλαγες….Αυτά με την πρώτη ματιά. Γιατί αν θέλεις να δεις και πιο μέσα, υπάρχει ένας θησαυρός.. Ξεκινάει με το καλημέρα του γείτονα που φωνάζει δυνατά γιατί έχει μάθει με τον βοριά ότι η ένταση της φωνής πρέπει να είναι πιο δυνατή. Συνεχίζει με τα χρώματα, που είναι καλύτερα από τα χρώματα κάθε χιλιοστού της ίντσας της τεράστιας LCD τηλεόρασης σου. Μπορώ να απαριθμήσω δεκάδες πράγματα που στα μάτια μου φαίνονται μοναδικά. Αν είμαι τυχερή, κάποιες φορές τα αποτυπώνω με την φωτογραφική μου μηχανή.
    Φυσικά και υπάρχουν πολλά πράγματα που με ενοχλουν. Πιο πολύ από όλα όμως με ενοχλεί η ανοησία των ανθρώπων. Οι οποίοι ηθικολογούν ανώνυμα και επώνυμα γι αυτόν τον τόπο λες και ζουν αλλού. Που πετούν τα σκουπίδια τους παντού και μετά γκρινιάζουν για το θέμα των σκουπιδιών. Που φωνάζουν για την ανεξέλεγκτη δόμηση, και έχουν κάνει τα πέντε δωμάτια που έχουν άδεια, εικοσιπέντε. Που γκρινιάζουν για την αλλοίωση του παραδοσιακού χαρακτήρα της Χώρας και μετά κοτσάρουν μία τεράστια ταμπέλα για να διαφημίσουν το μαγαζί τους. …
    Όταν όμως κανω λογαριασμό, όπως έλεγε και ο παππούς μου, στην σούμα αυτά που με συγκινούν και με κρατουν εδώ είναι πολύ περισσότερα από αυτά που με πληγώνουν. Και έχω πάντα την ελπίδα, ότι κάποια μέρα, οι άνθρωποι –οι νεότεροι κυρίως- θα δουν πιο προσεκτικά γύρω τους το νησί που τους έχει θρέψει. Και θα το σεβαστουν. Αν δεν εκτιμήσει ο καθένας μας την Μύκονο, κανένας «ξένος» δεν θα το κάνει.. Η «άλλη Μύκονος» δεν είναι η δική μου. Είναι η Μύκονος των ανθρώπων που ήρθαν σαν τα κοράκια, και εμείς, ο καθένας με το μερίδιο του ,τους άφησε να κάνουν ότι θέλουν. Ολοι έχουμε μερίδιο. Άλλοι μικρό και άλλοι μεγάλο. Το να καθόμαστε και να μπουρδολογούμε για το τι έχει γίνει, δεν μου λέει τίποτα. Ας κοιτάξει ο κάθένας τα λάθη του και ας προσπαθήσει να αλλάξει αυτό που μπορεί ο ίδιος. Και ας περάσουμε στα παιδιά μας την αγάπη για το νησί, όχι για το κέρδος του, η Μύκονος απλόχερα μας έχει δώσει τόσα πράγματα…
    Αυτό το ιστολόγιο είναι φωτογραφικό. Και μόνο. Ούτε λεζάντα δεν γράφω. Δεν θέλω. Οι φωτογραφίες που βγάζω είναι από την καθημερινή μου ζωή στο νησί, στα ίδια ακριβώς μέρη που παρκάρεις και συ, που πίνεις τον καφε σου….Ελπίζω ότι κάποια μέρα θα θα κοιτάξουμε προς το ίδιο σημείο και θα δεις αυτό που βλέπω και εγώ………»

    http://networkedblogs.com/6q8tJ

Σχολιάστε

