και τα μπαρμπούνια πέρδονται

Το απέδειξε περιτρανώς και υπερηφάνως ο hdd365f, καλή του ώρα. Πέρδονται από την απόληξη του air bladder (κύστη αέρος) την ίδια που διαθέτουν και οι κοινοβουλευτικοί μας άνδρες που αερολογούν ασυστόλως. Και πέρδονται πρωί βράδυ στην tv, το ‘χουν δεν το ‘ χουν  ανάγκη και πρήσκονται, κοκκινίζουν και όζουν προεκλογικού άγχους.

Κι εντάξει γιατρέ μου το έλαβα το μήνυμα, ήδη το έχω εμπεδώσει και παίρνω τις απαραίτητες προφυλάξεις, όπως ακριβώς το γράφει το χαρτί:

«Αγαπητέ κύριε Δ.Ρ…

μπλα μπλα μπλα…

για χρονική περίοδο 12 μηνών δεν θα πρέπει να καταστείτε έγκυος(!!!)…»

Θα το υποστώ κι αυτό. Τι άλλο, εδώ άντεξα το βασανιστήριο δύο εβδομάδων χωρίς τον βρώσιμο πλούτο της θάλασσας.

Τώρα, τέλος είπατε, μπορώ να τρώω ότι θέλω πλέον …μόνο μην μείνω έγκυος!

Πέστε μου μόνο, ψες είδα στον ύπνο μου μπαρμπούνια. Είναι καλό αυτό;

Και το ρωτώ γιατί δεν τα προτιμώ.

Μπαρμπούνια με τη ντομάτα*

(παλιά μυκονιάτικη συνταγή)

Υλικά: μια τηγανιά μπαρμπούνια

1 κιλό ώριμες ντομάτες

βούτυρο φρέσκο, αλάτι πιπέρι

Καθαρίζουμε τα μπαρμπούνια από λέπια κι εντόσθια. Στα φρέσκα οι μερακλήδες γνωρίζουν ότι κρατάμε το συκώτι. Πλένουμε ντομάτες όσες χρειάζονται για να γεμίσει το τηγάνι μας σε ένα αρκετα παχύ στρώμα ψιλοκομμένες κι όχι μπλενταρισμένες αλατίζουμε τα μπαρμπούνια** και τη σάλτσα μας. Αφήνουμε στη φωτιά να τραβηχτούν αρκετά τα υγρά, προσθέτουμε τα μπαρμπούνια να αχνιστούν για ένα πεντάλεπτο από τη μια πλευρά. Τα γυρίζουμε στη συνέχεια από την άλλη, αφήνουμε κι εδώ για ένα πεντάλεπτο, ενώ στο τρίλεπτο ακουμπάμε πάνω τους από μια λεπτή φέτα φρέσκο βούτυρο και σερβίρουμε, αφού λίγο ανακατέψουμε τη σάλτσα να μελώσει. Κουκκίζουμε μαϊντανό και πιπερώνουμε στο σερβίρισμα.

Καλή όρεξη!

Υ.Γ. Δωράκι η συνταγή, σ’ εκείνους που κατά καιρούς με ψάχνουν. Λίγο καλοκαιρινό, αλλά  φέρνει ο Ηλίας κάτι ωραίες ντομάτες βιολογικές κι έχει και στο Γιαλό ο Ρήγας κάτι απίστευτες πάλι εφέτος.

Κι έξω η Άνοιξη κάνει παιχνίδι.

*βλ. για περισσότερα  Μυκονιάτικη Μαγειρική – ψηφίδες πολιτισμού, Εκδόσεις Ίνδικτος (ή κλικ εδώ)

**Ο καλός μου φίλος ο Ηλίας (ο Μαμαλάκης ντε) μ’ έμαθε να κρύβω στην κοιλιά των ψαριών ένα μυριστικό κλαδάκι. Κι αυτό κάνω έκτοτε ακόμα και στα φρέσκα. Σε τούτα τα μπαρμπούνια για παράδειγμα ένα φυλλαράκι φασκόμηλο κάνει τη διαφορά!

15 thoughts on “και τα μπαρμπούνια πέρδονται

  1. Α, εγώ,Σελιτσάνε, επειδή είμαι και λίγο πειραγμένος με τους ιχθύες, όταν τα βάζω εντός του τηγανίου τραγουδώ το γνωστό εκείνο λαϊκό μου άσμα:

    …πέρδου μπαρμπούνι μου, πέρδου αν μπορείς
    κι αν δεν σου κόψω την απόληξη, πέρδου να δεις,
    κολύμπα στη σάλτσα μου κι ασ΄τα πολλά τα μπλα μπλα
    έλα μπαρμπούνι μου, έλα μωρό μου κι αν κάτσεις καλά
    εγώ θα σε φροντίζω θα σε χω κυρία
    αλλιώς …Bertolucci και Schneider Maria…

    Τότε είναι που τα δικά μου τουλάχιστον μπαρμπούνια κοκκινίζουν και παίρνουν εκείνη τη νοστιμιά που περιγράφει ο Εμπειρίκος με δικά του λόγια στον Μεγάλο Ανατολικό και στην Οκτάνα.
    Κατάλαβες πλέον τώρα γιατί κατεγράφη από τον Αθήναιο η μεγάλη εκείνη αλήθεια:
    «…εις ουδέν του μάγειρος ο ποιητής διαφέρει…»;

    Κατάλαβα να λες! Πάμε πάλι για της …απολήξεως εκλογές!
    Μετά της Αναλήψεως διπλές, κατά την δική μου εκτίμηση, όπου το φάτε μάτια ψάρια θα έχει μαλακώσει την ψυχρότητα της διανομής επιδόματος θέρμανσης και θ ανοίξουν οι κρουνοί των διακοποδανείων και προσφορών.
    Για το έρ’μο το Ματογιάννι …και τη φουκαριάρα τη μάνα των περιηγητικών ορδών…

  2. Δημήτρη,
    Για τους κοινοβουλευτικούς προσυπογράφω.
    Η συνταγή σας θα δοκιμασθεί μετ’ελαιολάδου όμως.

    ΥΓ: μικρό κομματίδιον τι, με (περσινό) ούριο άνεμο κι αέρα στα πανιά του, (δεν προλάβαμε καλά-καλά να χαμογελάσουμε), εσχάτως μπαρμπουνίζει ασυστόλως..

  3. @witch of daffodils
    Μα τα ΄χουν αυτά οι αέρηδες. Εμείς εδώ το κατέχουμε καλά. Εξάλλου πολλές φορές έχω αναφερθεί στο θέμα προσγειωτικά ωστόσο ως να φτάσουμε στη βάση έχουμε ακόμα καιρό κι ας είν’ το μέλλον μας γλυφό!
    Κάνε μου μια χάρη, κάνε ότι θες με τα μπαρμπούνια, όμως όταν θα μπει το καλοκαίρι και μελώσουν καλά οι ντομάτες, επανάλαβε κατά τα ς γραφάς και μη φοβάσαι τα υλικά. Εσύ ειδικά!
    Κάνει τη διαφορά το βούτυρο κι ακόμα κι αν αιμοραγείς …δεν σε σκοτώνει!

    @σελιτσάνος.
    Τουλάχιστον αυτό που αρχίζει με το ρόπτρο υπάρχει σε μια ανθολογία. Δεν θυμάμαι ποια. Το προώθησα ήδη στον Π.Κ.
    Ευχαριστώ σε.
    Δε ριμάρεις πια …κι ανησυχώ! Εγώ έδωκα πάσα.

  4. Μπαρμπούνι κόκκινο παχύ
    Της μάνας του καμάρι
    Έπεσε εις το βούτυρο.
    Τι έπαθε το ψάρι!
    Κι ο Καρβουνιάρης τό ΄λουζε
    Με κόκκινη ντομάτα
    Κι εκείνο αχνιζότανε
    Περδόμενο στακάτα!

  5. @kopoloso.
    Εγώ τα δικά μου τα ρωτάω! Για ποιον με πέρασες;

    @Mpampakis.
    …το άλλο με την επαφή το ξέρεις;

    Αντιγράφω από το χαρτί που μου παρεδόθη:
    » τις πρώτες τρεις εβδομάδες κάθε μορφή ερωτικής επαφής να είναι σύντομη!
    Λες να μας κάνει τουλάχιστον κανένα αβγό, άμα τη πράξει; Ως κόκκορας ομιλώντας…

  6. @
    Αξιότατε κύριε κ.κ.μοίρη μου,
    εσάς δεν σας προσπέρασα, απλά πήγατε και χωθήκατε μέσα σ’ ένα 10.50, ενώ εγώ ήμουνα σε φάση 10.52 με τάσεις φυγής, εντάσεως εργασίας με φούντες.
    Χώρια που δεν μ’ αφήνει ούτε να θηλάσω πια τα παιδιά μου.

    @hdd345f
    Ορίστε λοιπόν αγαπητέ μου φίλε η δεύτερη παρενέργεια της ποσότητας ραδιενεργού ιωδίου στην οποία εξετέθη οικειοθελώς μεν (κι ας μην μπορούσε να κάμει διαφορετικά δε) ο …ποιητής!
    Χάνει τα νούμερα των φίλων του πόσω δε μάλλον τα σχόλιά των!

  7. Χμ… έτσι εξηγούνται και οι μεγάλες ποσότητες μεθανίου στους ωκεανούς! Μετά τις αγελάδες που πέρδονται και καταστρέφουν το κλίμα, πέρδονται και τα μπαρμπούνια! Πάλι θα βγάλουν την ουρά τους απέξω οι G20 και οι τοπικοί 300.
    Υ.Γ
    όσο για τη συνταγή,,, φάτε μάτια ψάρια! 🙂

Σχολιάστε

