Home

Τα φετινά Κούμουλα είχαν τη γεύση του παππού μου. Φτιάξαμε μαζί έναν πράσινο χαρταετό με κόκκινα στολίδια.

Α, ρε παππού, τρέλα που την κουβαλάς και του λόγου σου! Και υπομονή…

xartaetos-08.jpg

…και πως δηλαδή με τρία ξυλαράκια, χρωματιστή γλασέ, σπάγγο, αλευρόκολα και ανακυκλωμένες παλιές «Καθημερινές» ψαλιδισμένες για ουρά, μ’ έκανες κι εμένα να πετάξω. Κι ας μην είχε αέρα όσο θέλαμε! Να θυμηθώ όταν μεγαλώσω να κάνω ένα ποστ όλο για πάρτη σου γλυκέ μου!

xartaetos-100308.jpg

Θα γράψω και για την αναστάτωση που επικράτησε πάλι στην κουζίνα, το ροκ της φάβας, το τσιτσίρισμα της πιπεριάς, τις ζεστές λαγάνες του ξυλόφουρνου που πάνω τους η ταραμοσαλάτα παραδόθηκε, το κάψιμο που νοιώθει το κυδώνι όταν σβήνει με τσίπουρο η τελευταία του πνοή στον καταπιόνα…

Αλλά εμένα περισσότερο απ’ όλα μου άρεσε που πήγαμε πάλι σε μια ερημική παραλία απλώσαμε πολλά φαγιά στην άμμο κι έφαγα όλες τις ελιές!

koumoula-08-ftelia.jpg

Αργά το βράδυ έπεσα ψόφια στο κρεβάτι και ίσα που πρόλαβε ο μπαμπάς μου να με νανουρίσει με την ιστορία του θησαυρού που είχαν κρύψει οι πειρατές στο μπουκάλι…

Το σπινιάλο*

Τις φούσκες τις συντηρούμε για βδομάδες έξω από τη θάλασσα αρκεί να τις κάνουμε «σπινιάλο». Ανοίγουμε τα κελύφη τους με μαχαίρι. Βγάζουμε από μέσα το πορτοκαλοκίτρινο ψαχνό και το ζουμάκι τα αλατίζουμε και τα βάζουμε σ’ ένα καθαρό διάφανο μπουκάλι. Παραδοσιακά οι βουτηχτές της Καλύμνου χρησιμοποιούν το κλασσικό της (φτηνής) ρετσίνας. Απογεμίζουμε το μπουκάλι με θαλασσινό νερό. Βάζουμε τον φελλό και ασφαλίζουμε. Το σπινιάλο μπορεί να συντηρηθεί και σε δροσερό χώρο, εκτός ψυγείου. Με τον ίδιο τρόπο συντηρούμε αχινούς, πίνες και μύδια.

Όταν έρθει η ώρα για να καταναλωθεί, το ξεπλένουμε καλά και σερβίρουμε με μπόλικο λεμόνι. Οι Καλυμνιοί κόβουν μέσα κρεμύδι και στάζουν λίγο λάδι.

Είναι από τους καλύτερους μεζέδες για τη σούμα με διαίτερα έντονη πικράδα στη γεύση και μια μοσχοβολιά θαλασσινού ιώδιου.

spinialo-2-wwwkarvounawordpresscom.jpg

*σπινιάλο: (κατά τον Δράκο) πίνα + άλς-αλός(αλάτι), δηλαδή πίνα αλατισμένη, βλ. Μιχ. Ζευγουλάς «Ελληνικό Πανόραμα», Ιούλ. Αύγ. 2006

12 thoughts on “Κούμουλα

  1. @Magica de Spell.
    Έχω ξαναπει ότι δεν έχω κανένα πρόβλημα με όσους δεν αντέχουν τ’ αγαπημένα μου. Έτσι μένουν περισσότερα στο μερδικό μου!
    Το θέμα είναι πως μ’ έχει στριμώξει ο ενδοκρινολόγος μου και δεν μ’ αφήνει ούτε να τα μυρίσω αυτά. Αλλά …ξέρεις τι γίνεται μ’ εμάς τους μπινελικοκαψούρηδες… ότι κλέψουμε στη …ζούλα κι άπαξ του έτους.

    @Φάβα με …λάδι
    Όταν άκουσα εκείνο το «μπαμπά θα μου κάνεις χαρτααετό»… ήθελα θάνατο. Ύστερα η καλή νεράιδα του σπιτιού μας θυμήθηκε τον παππού και …ζήσαμε όλοι καλά και πάμε γι ακόμα καλύτερα!

    @ТАБАЯЇС ЌЌМОЇЯІС
    Αυτό με την «φάβα» δεν είναι παρενόχληση προς το κορίτσι από πάνω ε;
    Πάντως αν δεν είναι κι αν εντέλει εννοείς αυτό που κατάλαβα… τα φαινόμενα απατούν.
    Ντεν έκο αυτοκίνητο γκλυκέ μου, ον έστι μεθερμηνευόμενο …φάβα δεν μαγείρεψα.
    Αλλά θα το μεταφέρω στη μαγείρισσα!
    🙂

  2. όχι, κάθε άλλο
    ήταν σαφής παρενόχληση προς τη δική σας (τάπερ πάνω απ’ τα μαρούλια και αριστερά απο τα τοματίνια)

    με την ευκαιρία : το μπουκάλι σας με το σπινιάλο είναι τόσο ψυχεδελικό στην όψη που ακόμη κι ο Jerry Garcia θα το ζήλευε..

  3. @Αθήναιος.
    Συν τω χρόνω ωριμάζοντες …δε γ’ εσόμεθα …έτι κομψότεροι!

    @ТАБАЯЇС ЌЌМОЇЯІС
    Πίστεψα την …κοχλάζουσα, αλλά ζηλέψατε το τελικό προϊόν.
    Αρέσκουν του σύντροφου Jerry Garcia οι εμφιαλωμένες μολότωφ;

  4. Κι εμάς το παιδί μας πάει και μας τρώει όλες τις ελιές, αλλά μόνο αφού τελειώσει το χταπόδι…

    Το μπουκάλι πάντως είναι σαν να το σχεδίασε ο Andy Warhol.

  5. @κκμ.
    Φιλιπότης, ε;

    @mpampakis.
    Άλλ’ ειν’ η τέχνη του Καλυμνιού κι άλλη τ’ Αμερικάνου!
    Εμένα άμα μου φάει το χταπόδι αλίμονό της!
    Μα πως του επιτρέπεις;

Σχολιάστε

